dissabte, 24 de gener del 2009

QUINA VERGONYA

Article publicat a "Punt i seguit" de Sills, Gener 2009

QUINA VERGONYA

Acabe de veure la retransmissió del Ple extraordinari sobre el trànsfuga Machancoses i m’ha caigut la cara de vergonya, no únicament per aquest desgraciat, que m’ha donat més pena que res, sinó pel govern que estem patint, amb un alcalde somiatruites i uns regidors de cabotà; això sí, amb pocs escrúpols a l’hora de cobrar els sous de torero que cobren. M’ha dolgut que Machancoses em nomenara, quan evidentment jo no estava a la sala de plens, i que mentira; de tota manera crec que poca gent s’haurà cregut que jo l’aconsellara perquè fera el que ha fet. Al contrari, el que vaig aconsellar-los, a ell i a la seua dona, és que parlaren clarament amb els del seu partit, i no amb mi, perquè els ajudaren, com havien estat fent altres vegades. Ja sé que Machancoses menteix perquè està desesperat, però puc contar les converses que vaig tindre amb ells i les extorsions morals a què em sotmeteren, especialment pel tema de les seues propietats en les Eres i més coses. Quina poca vergonya!

Però el tema de Baixauli és més greu. També està desesperat, com Machancoses, però ell és pitjor, perquè és un corruptor de trànsfugues, la nòmina dels quals és llarga. Els més notoris són Felisa Benítez i ara Machancoses, però també Lara, Vicent Navarro, la mateixa Roser Saborit i més gent (regidors i no regidors). I és que Baixauli ha de viure de la política, ja que tampoc pensa posar-se a treballar, i per tant ha de fer totes les mangarrufes. I, per altra part, on podrien trobar, Baixauli i Machancoses, uns sous de més de 60 mil i de més de 40 mil euros? Jo crec que en cap lloc del món, excepte, pel que es veu, a Silla i mentre acaba la legislatura (2 anys i mig). Els partits de l’oposició, mentrestant, hauran d’obrir l’ull i vigilar les maniobres que intenten fer. En qualsevol cas, encara que ara Baixauli ja té 9 vots, com ha fet la il·legalitat de Machancoses és probable que no tot açò no li acabe bé i torne als 8. Per altra part estic convençut que ni Machancoses traurà “trellat” de les Eres, ni a Baixauli li funcionarà la maniobra de les plaques solars... Perquè el sainet que han organitzat poguera funcionar, haurien d’haver-se posat a treballar des del primer dia en un nou Pla General, no ho han fet i l’arròs se’ls ha passat, o se’ls està passant...