dilluns, 11 de gener del 2010

COM ENS PRENEN EL PÈL

Com ens prenen el pèl

Article publicat a elpunt.cat el dia 11/01/10
Com ens prenen el pèl! Especialment, als qui som un poc beneits o massa confiats, i més encara si som uns beneïts; ens enganyen com volen, per exemple fent-nos que els comprem qualsevol cosa. Amb publicitat subtil i enganyosa ens paren les rateres que volen on, al menys de tant en tant, tots hi caiem, uns més que altres.
Jo m'he cregut que una tal butaca de massatge «SUA», «que activa la circulació de la sang i elimina contractures musculars» i que sols costa 179 euros, podia ser una solució per a fer la migdiada i com l'anunci l'he trobat a la revista de l'empresa que em serveix la televisió, el telèfon i l'internet a casa (Ono), doncs m'ho he cregut.
M'he posat en contacte amb «la trastienda digital», he pagat de bestreta i tal com m'han dit i al cap de tres dies he rebut a casa el seient; això sí, desmuntat i amb un pamflet d'instruccions tan precàries, que ens ha costat moltíssim d'aparellar, especialment la part del reposa peus. Gràcies a Jesús Escorihuela, perquè jo sols no ho hauria aconseguit.
Ah, però la gran sorpresa és que ni a l'artefacte, ni al pamflet d'instruccions, no hi ha cap identificació del fabricant, ni de la seua procedència, ni amb qui m'he de posar en contacte si allò no va bé, malgrat que la publicitat diu que hi ha 2 anys de garantia. Hauré de demanar directament a Ono, si res no va com Déu mana?
M'he rellegit les instruccions, unes quantes vegades. Només començar, ja en la quarta línia de la primera pàgina, hi ha l'advertència que si incomplisc alguna instrucció assenyalada amb un tal símbol i amb la paraula warning puc «patir danys físics greus i fins i tot la mort». Més que acollonat, acollonadíssim, he buscat alguna instrucció assenyalada amb aquest warning, però no n'he trobada cap!
Ai, ai! M'he posat més que nerviós, nerviosíssim, sobre tot perquè he contat fins a 32 instruccions amb tot de coses caution, advertències de coses que poden fer-me mal, si no vaig amb compte, i no sols a mi sinó a qui s'hi estiga per la vora (»nunca permita que niños ni mascotas jueguen alrededor del sillon»; per a cagar-se, tu.).
En quant a la part positiva de l'artefacte, sols puc obtenir cinc coses benèfiques, segons el pamflet: eliminaré la fatiga, activaré la circulació de la sang, alleugeraré la fatiga dels músculs, relaxaré els músculs tensos i ajudaré la relaxació i l'eliminació de l'estrès.
Curiosament he trobat que indiquen com caution el que jo crec que, si fora cert, podria ser considerat positiu: «puede sentir un exceso de excitación...». Home, a la meua edat, pense, si és veritat que aquest seient diabòlic em pot excitar, encara ho agrairia; per això que fora!
Així que, i ironies a banda, no sé el que haig de fer. He enviat directament aquest article a la redacció d'El Punt i a anunciateenono@ono.es, d'on espere instruccions i consells. Si algun lector em pot dir res, li ho agrairé. De moment tinc la butaca parada i dilluns cridaré al telèfon que s'indica a la revista. Per ara no pense pujar a l'artefacte i, si no em muir només de mirar-lo, continuaré amb el tema.