MANGARRUFES MÒBILS, ESTAFES
IMPUNES
Vull resumir l’estafa de què he estat víctima per part de Vodafone (a
partir d’ara, ‘ells’), que ha consistit a tenir-me aïllat del món durant quatre
dies, perquè no sabien com solucionar una “incidència” que tenia en la meua
connexió. Com el que jo he hagut de patir pot patir-ho qualssevol dels clients
d’aquesta operadora de telefonia mòbil, vull explicar-ho, perquè servisca
d’exemple (mal exemple).
Durant noranta-sis hores (96), no he tingut accés a l’ADSL, ni al correu,
ni he pogut parlar amb els néts per l’skype, ni fer cap consulta pel google, ni
emprar el meu blog... Així que he estat perdent el temps miserablement,
maleint-los i a l’espera d’una solució que no arribava. M’he sentit desemparat,
menystingut i impotent.
Els he telefonat insistentment, i cada vegada m’ha atès una persona
distinta i des de llocs geogràfics distints, crec que des de Sevilla,
Ponferrada, Vigo i finalment des de València. Sols em donaven evasives i
promeses, jurant-me que estaven cercant la manera de reenganxar-me, però que no
sabien com fer-ho i que no s’ho explicaven.
Uns dies abans del desastre m’havien estat insistint perquè, segons ells,
em convenia passar-me a la “fibra”, perquè era millor per a mi i sense cap cost
per a la meua butxaca. Després he sabut que en realitat és millor per a ells, perquè
s’estalvien pagar per l’ús de la xarxa de Telefònica. El cost zero pel canvi a
la fibra que em prometien ha estat una mentida, perquè me l’han cobrat.
A més a més, alguna de les telefonades que els he fet l’ha atesa una
persona d’una altra empresa, subcontractada per ells, i en qualsevol cas
irresponsable i sense capacitat per a donar-me cap solució. Concretament i des
de Vigo, m’atengué un treballador d’Indra, que només falta que estiga implicada
en la Púnica, pensí, perquè té la seu a Alcobendas. Era diumenge i davant del
meu estupor i indignació, em digué que ell feia el que li manaven i prou, que
ell no podia fer res, aconsellant-me que m’esperara a l’endemà i que tornara a
telefonar.
Finalment, però, ja m’ho han solucionat, des de València i en valencià, gràcies
a Vicent, que resultà màgic. Em solucionà el problema i em reconnectà, encara
que no va saber-me dir el que havia passat. Com li voldria donar les gràcies,
si en arribar a casa tot anava bé, em digué que no jo no podia posar-me en
contacte amb ell ni amb ningú, perquè en realitat és com si estigueren en altra
galàxia... Des d’ací li done les gràcies, doncs, mitjançant l’èter.
Ara estic en el procés de presentar una denúncia en el jutjat i,
evidentment, de fugir d’ells i cercar altra operadora. La dita diu que de moliner
canviaràs, però que de lladre no t’escaparàs. De tota manera si ningú sap quina
empresa del ram és menys lladre i més diligent a solucionar problemes, que m’ho
diga i li ho agrairé.
En mig d’aquest increïble maldecap, he tingut temps per a pensar, quan no
els maleïa. He vist d’una manera claríssima que estem entrampats per la
tecnologia, per tants invents informàtics. Tots aquests invents són un gran
avenç, no tinc cap dubte, per a la humanitat i tots en gaudim dels seus
beneficis (educació, sanitat, transports, vida social...). D’això no em queixe,
encara que personalment hi pose un interès més aviat feixuc, el mínim i prou.
Però, el problema no són els beneficis que en traiem, sinó el preu que
paguem a canvi. Per exemple, la limitació de la nostra intimitat (identitat). Ens
tenen absolutament controlats, veuen tot el que fem, saben el que pensem,
coneixen els nostres gustos, on volem viatjar, els nostres comptes bancaris,
etc. Tota aquesta informació és a mans de la policia, d’hisenda, de les
multinacionals... i de les operadores de
telefonia mòbil. En realitat és com si estiguérem en pilotes al mig de la
plaça.
Pel nostre costat, ja que ells ho saben tot de nosaltres, devem
preguntar-nos si sabem res d’ells. Crec que no o molt poca cosa. Vodafone
concretament és una empresa anglesa, de Berkshire; la delegació espanyola rau a
Madrid. Mitjançant google he intentat cercar informació, i he vist les cares
que fan la dotzena de comandants, que tenen al front. Són deu homes i dues
dones, tots ben pentinats, menys un que està pelat, tots amb les celles depilades,
un somriure inquietant i una pinta evident de ser molt conservadors... Volia
escriure’ls, protestant, explicant-los els fets, demanant-los explicacions, però
he pensat que seria perdre el temps.
Un altre problema és la nostra incapacitat a conèixer els designis dels qui
controlen la tecnologia, que són els qui dirigeixen el món i ens porten cap on
ells volen, cap a un món teledirigit i controlat pels poders. Aconselle de
rellegir Huxley (Un món feliç), Farenheit i altres, que ja ens ho havien
advertit.
Precisament estic en un bar que han inaugurat uns xinesos, prop de casa. La
carta d’entrepans la tenen en valencià, i el nom del local, La Llimera, és per
l’esplèndid exemplar que han sabut
conservar en el pati posterior. Al meu costat dues senyores de parla andalusa
es comuniquen pel mòbil amb una tercera persona, a qui esperen. A mi eso del facebú no me va, diu una
d’elles, me gusta mas el tuís. Estem
perduts, pense.
De tota manera, ja que hem de fer de puta i pagar el llit, hi ha la
possibilitat de no posar-los-ho tan fàcil. Devem de desconfiar sempre, i mirar
amb escepticisme les seues maniobres i invents. Podem recórrer a la ironia i
fer-los crítica; al masoquisme i a la resistència passiva; també podem fer-los
la punyeta quan siga possible, i cises...
També els podem fer escratxes, encara que per a ells és com si els férem
cosquerelles . Com digué Horaci “populus me sibilat; at mihi plaudo ipse domi,
simul ac nummos contemplor in arca” La gent m’escridassa, però jo, a casa, m’ho
passe pipa quan contemple els diners de la caixa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada