divendres, 11 d’octubre del 2019

NI 9 D'OCTUBRE NI POLLES EN VINAGRE

11/10/2019
EL REPUNT Nº 8
NI 9 D’OCTUBRE NI POLLES EN VINAGRE

Com no m’agraden les festes, ni els amuntegaments, ni el gregarisme, ni fer esport, serà la raó perquè, de manera inevitable sempre he defugit d’aquestes activitats. En conseqüència no faig festa el 9 d’Octubre, encara que també hi ha raons polítiques, com les contradiccions d’exaltar València i al mateix temps ofrenar glòries a Espanya; o exaltar la llengua mentre el seu ús va decaient per la manca d’interès dels polítics i de la societat… Hi ha més coses, com la hisenda, ja que som l’autonomia més mal pagada (?). També hi ha el fet que és una festa autonomista i jo sóc independentista, o siga que la festa no va amb mi. Durant el temps que vaig ser alcalde de Silla no vaig assistir a cap festa fallera, ni andalusa, ni taurina, ni esportiva, ni religiosa.

Aleshores he tingut tot el dia per a fer altres coses i he esmorzat a la plaça. He fet uns encreuats i els dos articles del Repunt; he posat col i pastanagues en vinagre; he abaixat la meitat dels llibres a terra, perquè m’han de pintar les humitats de la paret… I he vist les notícies i vull referir-me a tres d’elles, que les englobe en les polles en vinagre del títol.

Estem a punt de patir una gran crisi, per culpa del tronat Boris Johnson i el Brexit, i de la mala bèstia de Trump, el qual cada dia en fa una de ben grossa. Ara mateix ha abandonat els kurds de Síria a la seua sort, deixant que els turcs els massacren, després que han ajudat als nord-americans: Trump és així de miserable. La segona cosa que m’ha indignat és tot el que es refereix al Suprem i les vares de mesurar tan distintes que empren, si es tracta de Catalunya i d’Euskadi, o si es tracta d’Espanya. La tercera és la condescendència d’uns i d’altres amb els patètics Francos i el feixista abat d’on està soterrada la mòmia de l’abuelito.